There was an error in this gadget

Thursday, 22 September 2011

soal sahabat...

ble nk bercerita soal sahabat ni..pd aq,ade skit sukar..yla,sahabat,geng,member,kawan ni de mcm2 jenis...
aq mula berkawan mse tadika lagi..aq de kawan ngan sorg bdak lelaki ni...awis nmenye...baek..cute...kami rapat...berdua je..xley geng org len la..xtau npe..huhu...tp kami cme berkawan mse tadika je..ble masuk darjah 1,dy da ikut bpak dy transfer kje kt tmpat laen...dari tadika dlu. tahun 1997 sampai aku habes SPM,ktorg xpnah jmpe agy...sampai la aq dpt berite dr member aq yg dy dah meninggal dunia sbb excident...Innalillah....Al-Fatihah utk rohnye....sdih siot..xdpt jmpe,tau2 dy dah xde...
ok..tutup cte psal tadika...ble msuk skolah rendah, member sume ok...yg mne baik,baik la...yg mne bsuk hati, adoi...mlasnye nk layan...sumenye ok je la kot....then,pas UPSR,aq g msuk skolah pempuan kt BP...mmg la jmpe pmpuan sume kn....ble duk skolah pempuan ni plak...mcm2 hal...biasela...mulut pmpuan...
aq skdar nk mengimbas blik kenangan aq...aq xde la plak geng yg tol2 rapat kt skolah tu...tp,org sekeliling aq kdg2 aq rse cme nk menggunakan aq apabila mereka memerlukannya....ble mereka bergaduh sesame mereka, mula la cari aq...tp ble da baek,perlu ke mereka meminggirkan aq.??haih...tu sume akan jd kenangan yg plg buruk dlam hdup aq...dan sampai sekarang ni,aq masih x begitu berminat utk ambil tahu hal2    schoolmate aq...
then,skrg aq brade di sebuah IPTA...lagi la mcm2 org aq jmpe...pada awalnye,sume nmpak baek...tp hari demi hari waktu membongkar rahsia setiap manusia tanpa kita sedari....setakat 20 tahu kehidupan aq di muka bumi ALLAH ni,aq da mle memahami kehidupan....setiap langkah yg aq jejaki,tersimpan mcm2 pengajaran....aq nmpak sifat2 manisia yg angkuh,yang bangga akan diri sendiri,yg tunduk pada kemahuan org laen,yang sentiasa cool,yg xhiraukan dunia luar dan mcm2 lg..satu demi satu aq cbe knali...fitrah hdup manusia,kte akan lalui kepahitan yg menyakitkan...soal sahabat ni,btol2 bagi kesan dlm hdup aq...org yg pnah aq syg sbgai sahabat,juga tlh m'jd musuh dln hati aq....lme jgk tempoh utk aq menerima dy semula...tp btol org ckp,kemaafan tu mmg indah...aq sdh mula lupekan kisah lme antara kami...dan kini aq mencuba utk jd insan yg menerima org lain tnpa rse dendam...tp cume satu yg aq msih x fham...knpe msih ade lg sahabat aq yg masih xperasan tentang kesilapan dirinya...x menghargai ape yg org lain pernah lakukan utknya... sentiasa mencari sebab2 negatif hingga tercipta penghadang sahabat antara satu sme lain...
YA ALLAH...kau lembutkan lah hati sahabat2ku...kau peliharalah kami supaya sentiasa berada dalam redhamu...kau peliharalah hubungan kami...aminnnn....
doa yg xakan putus aq pohon sepanjang kehidupanku...aq hanya menulis berdasarkan hati dan fikiran...
wassalam...
lme x post pape kt blog ni kan...now,da free...beban test n kuiz da mle kendur ckit dalam kepala otak ni..tp diasak plak dgn report yg perlu dihantar next week..biase la kan..life sbg student.. smpai ble pun habes pening pikir psal study..
hari ni aq dpt cte ttg sorg member aq 's' yg tgh kusut pikir psal keadaan dy ngan member agy sorg 'f'...member dy tu, pentingkan diri orgnye..menggunakan org laen utk kebaikan diri sndr... mslahnye,dy tu, 'f' x sedar yg diri dy sdg dikutuk dan di sbut2 oleh org len..ntah lah..susah btol dy nk pham..mgkin smpai sekarang dy masih perasan dy bagus and t'baek kot...kdg2, bnde ni bagi gak impak kt hdup aq..tp,gasak ko la,..ko x penting pun dlam hdup aq...huhu...
nk ikut mengutuk,berdosa plak..xpe la 'f', aq doakan ko terbuka hati utk memahami bahawasanya rmai org x gemar akan sikap kau... sedar la beb..aq pnah jd org yg rapat dgn kau..
kdgkala,menyakitkan...dan skrg aq xkn dkat dgn kau lg...'parasit'!