There was an error in this gadget

Friday, 6 January 2012

ape seyh...

lme dah aq x menulis di blog ni..rse since hbis exam sem lpas kot...hmm...biasenye kalau aq nk menulis ni, msti ade sbb..drpd aq luahkan pd org yg sukar nk memahami aq, baek aq menulis kan..puas...btol x...smlm terjadi la smthing yang btol2 aq x jgke...keluar dgn member2 aq tanpa bf aq...yela..selalu kalau kuar dgn member, mesti ade bf...kawan kelas..kawan aq, kawan dy jgk kn...aq tman kan member baek aq, 'F' nme dy..nk kuar g bayar broadband..tp nk naek ape...aq call bf aq, nk pnjam mtor dy sbb nk tman 'F' tp dy x agkat pulak... haish, dah serba salah aq dgn 'F' ni..cm mne ni..tau2 plak dy da ajak member aq yg lain..alamak, 'F' merajok dgn aq ke..adoi...segannye x dpt tolong dy..mcm mne ni...yg dy mntak tolong tu, lelaki..aq rsau kalau member bf 'F' nmpak dy kuar dgn lelaki agy..hari tu pun aq xdpt nk tmankan dy...ksian 'F' kne marah..sorry geng..so, aq ambil keputusan utk tmankan 'F'..kami kua berempat...semua kawan sekelas aq...kawan2 bf aq jgk...mulanye nk g melaka mall, tp celcom centre ctu ttup plak..terpakse g JJ...da settle bayar, ktorg kuar..'F' ajak mkan..aq pun x sdap hati..yela, aq x pnah tggalkan bf aq tu...spnjg kuar tu aq pkirkan dy...rsau gak..aq tau dy mrahkan aq.. tp aq nk buat cm ne...aq igtkn pas bayar blik trus...aq kuar je la ikut..tp dyorg nk mkan plak..aq suggest kt member2 aq supaya ajak bf aq..kwan2 dyorg kn..dyorg pun ok je..call2, xdpt pulak...dy hntar msg, dy kt rembau..ape cer beb..tau2 da smpai sne..ntah aq xtau perasaan aq mcm mne hari tu...risau kn dy, tkut dy buat bkan2...tp dy msg aq, dy mrah2...setahu aq, aq mntak izin elok je dgn dy..n dy pun da bg kebenaran kt aq..yg dy nk mrah2 sgt ape hal..kawan2 aq pun try call dy ajak lepak, tp dy balas cm ne??bengang..sumpah bengang...kalau kau marah kt aq sekalipon, jgn tunjuk member2 la..malu seyh...then aq biarkan dy..aq x call, aq x msg..tp dlm hati aq ko x thu kan..ko pikir aq nk happy je.. ko igt aq xde prasaan ke??ko igt aq bercinta dgn kau nk ske2 ke??ko igt aq xpikir kn ko??sje nk kuar ske2 hati aq??ape seyh ko ni...mmg x pnh pikir hati perasaan org lain kn?tau nk pikir hati ko je..mujur aq ade kwn2 yg nk tlg aq cr ko kt mne..aq lega ble tgk mtor kau ade kt rumah mak kau..sekurang-kurangnye ko selamat..then aq blik, hati aq sdih sgt sbb kau sggup tpu aq..walaupun aq salah..sekurang-kurangnye aq x tpu kau..utk ape kau tpu aq weyh??nk suh aq ksian kt kau??ape ni?x ckup ke ape aq da bg pd kau?hdup aq, mase aq, jiwa aq..xckup ke nk buat kan ko percaya pd aq??seriously aq upset dgn perangai kau..tp aq bertahan sbb aq sayang kn kau...aq xthu nk ckp pe agy..aq sggup terima pe yg ko nk buat kt aq lpas ni..aq sggup..tp td ko tnye aq, sama ada nk truskan hubungan ni atau x..aq terperanjat ble ko tnye aq mcm tu..xkn sbb bnde smlam ko nk ptus beb?ape ni??x rse bodoh ke bertahun bercinta nk ending mcm ni?aq mengaku aq salah..mmg aq salah..buat bende yg kau x ske kan??sblum ni aq sdaye upaya utk x kecewakan kau.. cme smlm mgkin aq silap..sblum ni aq jge hati kau, ape yg aq nk buat aq pkirkan diri kau..aq abaikan kwn2 aq sbb kau..aq nk blik kg pun bergaduh sbb kau..kdg2 aq rse bodoh je jd mcm ni...tp, aq teruskan sbb aq sayang kat kau..sbb aq da buat satu kesilapan besar dalam hidup aq yg buatkan aq utk terus dgn kau..kalau kau semudah ni nk putuskan hubungan ni, aq xthu nk ckp pe..aq thu ko akan bce bende ni...maaflah aq berkasar, ini lah diri aq..bkan seorang wanita yang pandai sgt nk berlembut..ko bce dan kau fikir..ini adalah sesuatu yg dari hati aq..aq x selindung ape pun...aq still sayang kt kau..kalau kau btol2 syg kt aq, kau akan dpt rse keikhlasan aq...sepertimana aq mencari keikhlasan senyuman kau kelmarin..maafkan aq kalau aq keterlaluan..salam....

Thursday, 24 November 2011

done!

hari ni aq ckup bangga utk menyatakan yg aq sudah bebas!hahaha..bkan bebas ape pun...smlam exam da hbis and project design group aq pun da berakhir....thanks utk bdak2 group aq 'faien,zeera,qeera,ina & eftah" atas kerjasama yg korg bagi utk settlekan projek ni..korang memang best....and yg paling penting, pdanla mke dgn ktorg sbb buat kje last minit menyebankan ktorg terpakse berjage sampai subuh...(x pernah seumur hdup aq)...haha..xpelah...tu sume pengalaman paling manis dlm hdup aq dengan kawan2 aq...
dlm kegembiraan ini, aq masih lg terase kerisauan tntg paper2 yg dh aq jalani selama 2 mggu ni..sumenye sangat merisaukan ..xde satu pun yg boleh senangkan hati aq...adess..cm ne ni...papepun, hrap2 sumenye ok dan pointer aq x lah jatuh bedebuk banyaknye...habis den..
ok lah,stop lah cte ttg exam ni...letih otak aq...tp x thu lak nk cte psal ape...ha!jmpe dah...baru2 ni aq dikejutkan dengan berita yg member aq yg da bertaun lmenye couple, putus akhirnya...ntahla kan..sume ni x dijangka..orang kawen pun bleh cerai...pe yg aq persoal kan sekarang ni ialah, salah perempuan ke ekk??walaupun aq ni seorang pempuan,tp kdg2 aq terfikir yg perempuan ni selalu slah lgkah sehingga menyebabkan si lelaki terpaksa pergi walaupun dy masih syg...yla,..aq tau gurl yg bce post ni pun tntu pnah buat org lelaki yg terdekat dgn koorg, terluka...kan??org selalu ckp, ego lelaki ni tinggi..tp kalau perempuan lak cm ne?? berdasarkan pengalaman aq,aq rse perempuan ni selalu bertindak tanpa pikir kehadapan..maksud aq, pikir jaoh..bertindak ikut perasaan...kte x pikir kesannya mase hadapan...hhuurrmm...tu lah silapnye perempuan ni...sedangkan sang lelaki sedang sedaya upaya nk kan yg terbaik utk mse hadapan bersama...fikir-fikirkanlah wahai wanita...
pnjg lak aq celoteh...ckup lah kan...hehe..oka!daa!!!

Saturday, 15 October 2011

hebatnya cinta...

hello sume!
bosan la mengadap assignment je...xsiap gak..huhu...post kali ni aq nk bercakap soal cinta...hebatnya ble sesorang tu dilamun cinta kn....=)sume indah je ble dipandang....hai...bestnye.....aq bkanlah nk menulis ttg org laen...tp ttg diri aku sndr...yg juga bleh dikatakan sdg asyik sgt bercinta..wahai hati,bersabarlah sedikit...lupakan seketika ttg cinta...peperiksaan akhir semakin menghampirimu...tp,aq dpt rse, makin aq nk jaoh sebentar dari episod cinta ni, makin bertambah kerinduan itu dtg...kdg2, lgsung x bleh nk buat ape...asyik nk memikirkan 'si Dia'...wahai hati,sabar la sikit....hebatnya cinta tu kdg2 buat kte mahu fikirkan nya jaoh kedepan...yela..nk melayarinya sehingga kehujung nyawa la katakan...spe la yg xnk hubungan bersama org tersayang tu terputus di tgh2 jalan..oh men!!!xnk la....hebatnya cinta tu pun boleh uat kte x pndg bende laen selain yg berkaitan dgn 'Si Dia'....sentiasa nk memandang kearahnya selagi dy ade...adoii....cm ne tu....
tp aq percaya..tuhan datangkan perasaan ini pada aq kerana ada sebab dan hikmahnya...tanpa kesabaran yang ada, aku sudah pasti tewas dengan dugaan yg tuhan berikan kepadaku...YA ALLAH...kabulkanlah doa hambamu ini yg ingin meneruskan kebahagian yg kau pinjamkan kepadaku ketika ini....semoga kau pnjangkan hubungan kami hingga ke akhir nyawa...aminn...