There was an error in this gadget

Wednesday, 12 October 2011

masih xthu bersyukur..

walaupun aq ah terlambat utk bercakap soal bajet 2012 yg telah diumumkan jumaat lalu,aq masih lagi berminat utk bercakap ttg itu..menerusi bajet yg telah diagihkan sama rata pada rakyat dari pelbagai bentuk, aq rase ckup bersyukur hidup di bumi bertuah MALAYSIA tercinta ni...aq x lah pandai utk berbicara soal ni, tp aq rse dgn bantuan yang pihak kerjaan telah rancang ni patut dibanggakan oleh semua rakyat negara ni...yela,bkan sahaja bantuan bagi anak-anak disekolah,malah gaji dan pencen juga dinaikkan..walaupun nilainya tidak sebesar mana, tp bagi org seperti aq yg mempunyai taraf hidup yg sederhana ni, nilai tu ckup bermakna...apatah lagi bagi ibu bapa yg sering mengalami masalah utk membayar yuran persekolahan anak-anak...pada aq, ia sgt2 membantu... thanks pd kerajaan malaysia...banyak respon positif rakyat malaysia..dlm pd tu jgk, rmai yg beri respon negatif ttg bajet 2012 ni....pe yg buat aq x fham, masih ade lg kelompok manusia yg lgsung x bersyukur dgn pemberian yg sebegini...masih menidak kn lagi kemampuan kerajaan kte...kalau rse kerajaan terlalu lemah, kita sbg rakyat negara ni, perlulah bagi sokongan yg sepenuhnya pd pemimpin kte...xpyah pikir jaoh sgt la...ckupla dgn pendidikan yg kte da dpt di sekolah.. anak2 yg masih bersekolah...ckup bnyk bantuan kerajaan...tp, masih ade lg yg x thu bersyukur...hurrrmmm...sampai ble la kan...papepun,aq sbg rakyat yg hdup dan dibesarkan dgn duit dari kerajaan,aq ckup berbangga dgn pencapaian Malaysia..TERIMA KASIH MALAYSIA!!!

1 comment:

  1. sy setuju...kerana pelbagai prasarana dan facilities government dah bg....tp.penilaian dari rakyat masih cetek...ada yg menganggap bajet ini mainan politik kerajaan dan mereka mungkin tidak dapat menunaikan janji tersebut...akan tetapi,jika kerajaan tak mampu utk melaksanakan bajet ini,kerajaan umpama menggali kubur sendiri...kan??so,jgan la kite rasa ia hanya mainan politik..sbb xmungkin Perdana Menteri kite nak sediakan masalah utk cadangan sendiri kan..kerajaan mampu melaksanakan belanjawan ini....sy pasti ia akan berjaya dan menjadikan tahun 2012 sbgai tahun durian runtuh utk semua rakyat Malaysia xkira dari parti komponen mana pun............

    ReplyDelete